U hebt eHerkenning als digitaal identiteitsbewijs nodig om te kunnen inloggen in Portaal Gemeente. Lees meer over eHerkenning en hoe u het aanvraagt.
Vraagt u eHerkenning aan om online aanvragen te doen bij de IND? Kies dan bij een leverancier met betrouwbaarheidsniveau 3 voor 'Immigratie- en Naturalisatiedienst: Toegang tot het portaal'. Na de aanvraag kunt u meestal binnen een paar dagen inloggen in het portaal.
Diensten Portaal Gemeente
In Portaal Gemeente zijn de volgende online diensten beschikbaar:
- Aanvraag naturalisatie doen met het Adviesblad Naturalisatie.
- Terugmeldformulier Naturalisatie opsturen. Lees meer informatie in onze Flyer Digitaal Terugmeldformulier Naturalisatie (pdf, 87 KB).
- Aanvullende informatie over de aanvraag doorgeven.
- Een verstrekte uitkering melden. Lees meer informatie in onze Flyer Online formulier Melding Uitkering.
- Status lopende aanvragen bekijken.
De IND ververst de informatie in het portaal 1 keer per dag.
Melden technische problemen
Hebt u inlogproblemen of zijn er technische storingen in Portaal Gemeente? Kunt u bijvoorbeeld het digitale Terugmeldformulier niet opsturen? Controleer eerst of de problemen liggen aan uw internetprovider of aan de leverancier van uw eHerkenning. Is dat niet zo? Kijk dan of de oplossing van uw probleem staat in de veelgestelde vragen en antwoorden over Portaal Gemeente.
Houdt u technische problemen? Stuur ons dan een e-mail. Vermeld in de mail de volgende gegevens:
- Een beeldschermafdruk van de foutmelding waarop ook het internetadres te zien is.
- Uw KVK-nummer.
- De datum en precieze tijd van de foutmelding.
- Een korte omschrijving van het probleem of de storing.
Na ontvangst van uw e-mail beoordeelt de IND uw melding.